Här beskrivs vad du behöver göra för att komma igång som anbudsgivare. Om du har ytterligare frågor kan du alltid kontakta vår inköpssamordnare.
På www.soderhamn.se/inkop kan du alltid se aktuella upphandlingar.
Hittar du en upphandling som intresserar dig kan du gå in och läsa mer om den genom att klicka på rubriken.
För att ta del av underlaget som hör till upphandlingen måste du skapa ett konto i Kommers, vilket också ger dig möjlighet att prenumerera på alla upphandlingar som annonseras hos oss.
För att kunna ta del av underlaget i olika upphandlingar behöver du skapa ett konto i leverantörsportalen Kommers.
Att anmäla intresse förbinder dig inte till upphandlingen - det ger möjlighet att ta del av underlaget och följa de frågor och svar som ställs av andra intressenter i upphandlingen.
Hur man lämnar anbud varierar mellan olika upphandlingar, men vanligast idag och det vi rekommenderar, är att du skickar ditt anbud elektroniskt.
Enligt Lagen om offentlig upphandling ska anbud lämnas elektroniskt.
När du gjort en intresseanmälan för en upphandling får du tillgång till underlaget. Under fliken ”Anbud” i Kommers står angivet hur du ska fylla i och lämna ditt anbud i den specifika upphandlingen.
Ibland kan anbudet bestå av olika dokument som du laddar ner och sparar på din dator. Du fyller sedan i dokumenten och bifogar till ditt anbud.
Obs! Kom ihåg att spara dokumenten på din dator. Skickar du sedan in anbudet elektronisk laddar du upp de sparade dokumenten tillsammans med ditt anbud.
I en del upphandlingar finns ett anbudsformulär direkt i Kommers, som du fyller i steg för steg. Se till att du uppfyller alla krav som ställts i underlaget.
När du bestämt dig för att vara med och lämna ett anbud i en upphandling är det viktigt för din skull att allt blir rätt. Här listar vi några tips som kan hjälpa dig en bit på vägen.
Lycka till med ditt anbud!
Tack för din medverkan!Du har hjälpt oss att förbättra webbplatsen.
Någonting gick fel. Prova igen senare.
Kundtjänst
Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.
Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.
Kontakt Söderhamns kommun
Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se
Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn