Vanliga frågor om lediga jobb

Här hittar du vanliga frågor och svar angående lediga jobb, hur du söker ett jobb med mera

Hur söker jag ett jobb?
Klicka på “Sök jobbet” i jobbannonsen du vill söka till. Därefter fyller du i de uppgifter som efterfrågas och klickar på ”skicka in ansökan”.

Vad händer efter att jag har skickat in min ansökan?
Det ser olika ut, antingen så påbörjar rekryterande chef, granskningen av ansökningarna löpande eller så påbörjas granskningen av ansökningarna när anställningstiden har gått ut. Rekryterande chef kontaktar dig om du blir aktuell för intervju.

Kan jag ändra eller återkalla min ansökan?
När du är inloggad i rekryteringssystemet kan du bland annat:
- Redigera ansökningar före sista ansökningsdatum passerat
- Titta på jobb du har sökt tidigare
- Uppdatera dina prenumerationer på lediga jobb
- Återkalla din ansökan.
- Ta bort ditt konto

Vem kan hjälpa mig om jag behöver hjälp med att söka ett jobb?
Klicka på knappen “Sök jobbet” i den jobbannons du är intresserad av och följ sedan instruktionerna i ansökningsformuläret.

Vem ska jag vända mig till angående tekniska frågor rörande ansökningsformuläret?
När det gäller tekniska frågor rörande ansökningsformuläret eller vårt IT-stöd Powerinit kontaktar du systemleverantören via e-post: ansokningsformular.soderhamnpowerinit.com

Jag har glömt bort mina inloggningsuppgifter, hur gör jag?
Under fliken “Logga in” skriver du in den mailadress du angav när du registrerade dig och klickar sedan på “skicka nytt lösenord”.

Jag hittar inget ledigt jobb som jag är intresserad av att söka. Hur gör jag då?
Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot spontanansökningar. Du kan däremot prenumerera på våra lediga jobb, du får då ett e-post när ett jobb du är intresserad av utannonseras. Vill du jobba inom bemanningen som är vår vikariatpool är du välkommen att skicka in en intresseanmälan, mer information hittar du här (länk till bemanningenssida).

Jag vill veta när nya rekryteringsannonser publiceras, hur gör jag?
Om du skapar en användare i vårt rekryteringsverktyg kan du prenumerera på våra lediga jobb, du kan välja vilka områden du är intresserade av att få mejl om.

Om jag har frågor om det aktuella jobbet vart ska jag då vända mig?
För specifika frågor om det jobb du har sökt, vänd dig till den kontaktperson som anges i annonsen.

Kan jag lämna in en ansökan och vara anonym eller konfidentiell?
Nej, alla ansökningar som kommer in till Söderhamns kommun är offentliga handlingar. Vi behandlar alla ansökningar så diskret som möjligt. Vi förvarar din ansökan 2 år efter att rekryteringen är tillsatt.

Relaterade länkar

Skriv ut
Senast uppdaterad: 29 januari 2019

Kundtjänst

Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.

Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.

Kontakt Söderhamn Kommun

Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se

Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn